Grywalizacja

Grywalizacja pozwala aktywizować uczestników do działania poprzez wykorzystanie mechanizmów znanych powszechnie z gier. Każda interakcja w naszej aplikacji pozwala uzyskać uczestnikowi punkty. Ranking uczestników wyłania tych najlepszych, a wyniki mogą posłużyć do nagradzania, np. wygranej ufundowanej przez głównego sponsora wydarzenia. Z czasem będziemy rozbudowywali ten moduł o dodatkowe funkcje, jak zadania, poziomy itp.

Przykłady wykorzystania grywalizacji podczas wydarzenia

W każdym przypadku grywalizacja ma na celu aktywowanie uczestników w określonym celu. Może być to zachęcenie do pogłębienia wiedzy z zakresu tematyki wydarzenia, zachęta do integracji (spotkania firmowe), promowanie sponsora i partnerów i inne.

Quiz

W kilku, kilkunastu miejscach rozmieszczone są kody QR. Mogą to być stoiska sponsorów/wystawców/partnerów lub gdziekolwiek w widocznym miejscu. Uczestnicy poszukują kodów QR, następnie skanują je korzystając ze skanera wbudowanego w naszą aplikacji. Po zeskanowaniu kodu pojawia się pytanie quizowe lub cała ankieta. Jeśli uczestnik odpowie poprawnie, otrzymuje punkty.

Ta gra pozwala na aktywizację uczestników pod kątem odwiedzania stoisk partnerów oraz konkretnych punktów agendy (pytania z quizu mogą dotyczyć prelekcji).

Gra miejska

Tak jak opisano powyżej, w kilku, kilkunastu miejscach rozmieszczone są kody QR, aczkolwiek na większym obszarze. Uczestnicy szukają QR kodów. Mogą to robić na podstawie wskazówek od prowadzącego lub w opisie pytania quizowego. Po zeskanowaniu kodu, uczestnik widzi w aplikacji pytanie quizowe oraz jednocześnie wskazówkę jak znaleźć kolejny QR kod. Samo zeskanowanie może od razu dodawać punkty, czyli nagrodą jest już samo znalezienie kodu QR.

Feedback

Jeśli zależy Ci na konkretnym feedbacku od uczestników, warto mocno punktować odpowiedzi na ankietę feedbackową, ocenę prelekcji oraz przesyłanie ogólnego feedbacku.

Dzielenie się wiedzą

Uczestnicy zdobywają punkty za aktywność na Wallu (wpisy, komentarze, polubienie). Takie rozwiązanie fajnie sprawdza się w firmach, w których dział HR chce aktywizować pracowników w celu dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Pracownicy mogą dodawać różne informacje na wallu, pozostali mogą komentować, prowadzić dyskusje itp.

PartnerzyLogo Portal konferencyjny MojeKonferencje.pl